Alla <3:ans dag.

Hej alla hjärtan!!! :)
Kul att ni hittar hit än idag, superkul!
Jag är väl inte direkt den bästa bloggaren just nu om man säger så.
Ska berätta lite om torsdag kväll och framåt.

Torsdag:
Jag var med Lisette, senare på kvällen skulle hon gå på bio med en vän och jag skulle hämta Micke vid flyget, jag hade lite dötid så jag bestämde mig för att åka hem till mamma en stund och snacka skit med henne, saknar ju henne så mycket så jag behövde verkligen det!
Runt kvart över nio åkte jag mot flyget, tog snabbaste vägen över Fole granar, inte en väg man bör välja säger jag bara, de flesta i Fole undviker den nu på vintern men även under alla andra årstider också. Jag körde 60-70 km/h för att det är en så kurvig hal väg. Det var inte tillräckligt, när jag kom i kurvan som de flesta åker av i så tappade jag kontrollen på bilen, började bromsa riktigt hårt och hoppades på att jag skulle kunna parera upp bilen igen men det gick inte, jag körde rakt ut i diket och fortsatte min färd cirka 5 meter, där stannade bilen och slog i en stubbe, jag slog i knät ordentligt och även huvudet, jag fick så klart panik.
Jag var mitt ute i skogen, mörkt och jävligt, jag skrek för full hals och hade sjukt ont. Ringde mamma och hon stack dit direkt, under den tiden hann det komma två bilar men en herre i båda, den ene ville mest ha med mig där ifrån för att jag skulle kunna ringa, det hade jag som tur var lyckats göra, den andra försökte skämta med mig för att jag skulle få bort paniken. Båda var hjälpsamma!
Mamma kom, hon ringde Andas, han kom med traktor och vi började försöka få upp bilen, jag ringde Tias och bad honom hämta Micke, jag vågade inte ringa Micke, det var ju hans bil... jag hade ont i knät men var bara orolig för bilen. Micke och Tias kom till Fole, vi fikade och åkte sedan till platsen.. fy fan vad det såg ut.
Jag har ännu ont men är mest rädd, jag är glad att det gick så bra som det gick.

Fredag:
Jag orkade inte gå i skolan, var ännu chockad och hade ont, vi bärgade hem bilen till Stenkumla och satte den på tining i garaget. På kvällen såg vi en film och tog det lugnt, jag orkade ingenting annat. Ännu ledsen.

Lördag:
vaknade ganska sent, slut som människa, åkte till stan, handlade inför kvällens middag, träffade Lisette och Lhena för att hämta mickes present, skönt att träffa dem igen. Sen drog vi hem, lagade mat, gjorde oss i ordning, vännerna kom, Dennis, Elin, sofie och Tias, vi åt tacos, snackade allmänt om allt, sjöng singstar och åt äppelpaj, sedan åkte elin och dennis, Sofie stannade kvar och sjöng lite till, sedan såg vi skidskytte, Sofie blev hämtad, jag och Micke såg film och sedan sov vi gott in the master bedroom.

Söndag:
Vaknade till liv, åt rester med Tias, Micke skottade snö, jag läste lite bloggar, sedan var det fika hos svärmor och svärfar, nu sitter vi här, ska in till stan, basket ikväll, sedan bio eventuellt.

Jobbiga men samtidigt underbara dagar, i veckan ska jag bo i Fole en del med mamma och pappa, ska bli skönt att vara där lite! <3 Åker dit redan imorgon. Tar med datorn, såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0