Fjortisar

Tänkte på det där med fjortisar imorse, jag har ju ett fjortisutseende, jag kan inte riktigt säga vad det är men jag är helt enkelt lite fjortis i min stil, min frissyr och så, jag vet faktiskt inte vad jag ska göra åt saken, det enda jag vet är att jag inte beter mig som en fjortis, haha. Nej men jag anser inte att jag är fjortis och det gör ingen i min omgivning heller.
Men det var inte mig vi skulle snacka om utan det var fjortisar idag och hur det var på min tid.

Nu för tiden så har alla fjortisar blivit så glammiga av sig, de ska ha allt det nyaste, de köper dyrt löshår, klackskor och en massa annat som var helt weard när jag var fjortis, jag hade en väldigt billig livsstil när jag var fjortis, jag köpte billiga kläder, det var liksom bara att ta på sig ett par billiga mjukisbyxor och en fotbollsmyströja så var man färdig. Men visst jag har väl alltid haft lite finare kläder än vissa andra fjortisar i min omgivning, jag har alltid varit intresserad av kläder så jag vet inte riktigt om jag var den ultimata fjortisen.
Men mina vänner, speciellt en, hade alltid mjukisbyxor, slitna dojjer, hon la inte ner så mycket pengar på skönhet och hårvård och sånt. Hon hade en billig livsstil. Förutom rökningen dåra...

Men nu ska alla ha det senaste, dyra läppglans och sådant.
Men jag gillar det, jag gillar att de tar hand om sig själva, skabbigt är bara.. skabbigt.
Men bara de börjar tänka efter.. less is more.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0